به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
خانه » دسته‌بندی نشده » عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

اطلاعیه سایت

عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

نوحه جدید :

عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس


عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب 

استرس می تواند برای سلامت روان و جسم مضر باشد حتی بیش از آن چه که فکرش را بکنید! استرس همه ی اعضای مهم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. کسیکه همیشه استرس دارد به سختی میتواند از زندگی لذت ببرد.

 

ممکن است نیمه شب از خواب بیدار شوید و ذهنت ان درگیر شود و دیگر خوابتان نبرد، دچار نوسانات خلق و خو شوید، سر درد بگیرید، مشکلات گوارشی پیدا کنید، عضلاتتان دچار تنش شوند، دل درد بگیرید و …. دراین پست به راه‌های مقابله با استرس پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

 

ما برای استرس‌های کوتاه مدت برنامه‌ریزی شده‌ایم، هورمون آدرنالین باید در زمان خطر ترشح شود تا واکنشی مناسب نشان بدهیم و جان خودرا نجات دهیم. اما در دنیای مدرن امروزی ما با خطرات جدی روبه‌رو نیستیم اما مدام استرس داریم مثلا در ترافیک، مشکلات شغلی، دردسرهایی با بچه‌ها، مشکلاتی در روابط و نگرانی‌های مالی.

 

و نتیجه این که هورمون‌های استرس بیشتر اوقات در بدنمان میچرخند. به مرور زمان این اتفاق روی سلامت ما تأثیر می گذارد و استرس نیز موجب طیفی از بیماری‌های مزمن می شود از افسردگی گرفته تا بیماری‌های قلبی. عامل استرس شما هر چه که باشد دراین پست راه‌های علمی و ثابت شده‌ی نظارت آن رابه شما توصیه می کنیم تا احساس آرامش کنید.

 

۱٫ در طبیعت وقت بگذرانید

تحقیقات نشان داده وقت سپری کردن در طبیعتی مانند جنگل، یکی از بهترین راه‌های التیام روحیه است.

 

۲٫ شکرگزار داشته‌هایتان باشید

توجه کردن به داشته‌ها و قدردان بودن بابت آن‌ها کمکتان می کند تا شادتر بشوید و بهتر بخوابید. طبق مطالعات هر وقت احساس آشفتگی و استرس کردید یک قلم و کاغذ بردارید و فوراً نگرشتان را تغییر دهید و به چیزهای خوبی که دارید فکر کنید و آن‌ها را روی کاغذ بیاورید و به خاطر آن‌ها از خداوند سپاسگزاری کنید.

 

۳٫ به موسیقی گوش دهید

ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های غلبه بر استرس است. مواد شیمیایی که هنگام ورزش و تحرک ترشح شده و وارد خون می شوند به احساس آرامش کمک زیادی می کنند. ورزش‌های هوازی ضربان قلب را بالا میبرند و ثابت شده که از فعالیت‌های آرامش‌بخش دیگر مؤثرتر هستند

 

حتما می دانید موسیقی می تواند روحیه‌تان را فوراً تغییر بدهد و مطالعه‌ای نیز دریافته که چیزی که این میان مهم است این است که به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید تا رگ‌هایتان باز شوند و جریان خون بهتری در بدن تان انجام بگیرد، با اینکار کمک زیادی به خونسرد شدن و آرام شدن خودتان می کنید.

 

۴٫ تشخیص دهید که چه زمانی نیاز دارید تنها باشید و چه زمانی به بودن در بین دیگران نیاز دارید

خیلیها تصور میکنند وقتی استرس دارند باید زمانی را در خلوت خودشان سپری کنند. برای عده ای از ما یک شب آرام و ساکت و به دور از دیگران برای آرام شدن کافی است. اما اگر شما یک آدم برونگرا هستید و انرژی خودرا از بودن با دیگران کسب میکنید پس احتمالاً تنها بودن حالتان را بدتر میکند. شاید بد نباشد شام رابا دوستانتان بیرون صرف کنید تا روحیه‌ی بهتری بگیرید.

 

۵٫ ذهنت ان را مشغول کنید

حتما در مورد فواید مدیتیشن و ذهن آگاهی شنیده‌اید؛ یکجای آسان و ساکت بنشینید و نفس‌های عمیق بکشید، البته رام کردن یک ذهن ناآرام کار اسانی نیست اما باید تمرین کنید تا یاد بگیرید. اگر برایتان واقعاً دشوار است می توانید راه دیگری برای سرگرم کردن ذهنت ان پیدا کنید. هر چیزی که نیاز به تمرکز شما داشته باشد خوب است، مثلا رسیدگی به گل و گیاه، پختن کیک و شیرینی یا ورزش کردن.

 

۶٫ اسطوخودوس بخورید

تحقیقات نشان می دهد مصرف کپسول‌های عصاره‌ی اسطوخودوس به اندازه‌ی داروهای ضد اضطراب موجود در بازار مؤثر هستند. میتوانید دمنوش اسطوخودوس درست کنید و بنوشید یا در خانه‌تان اسانس اسطوخودوس اسپری کنید تا رایحه‌ی آرامش‌بخش آن آرامتان کند.

عالی ترین روش ها برای درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

۷٫ تحرک داشته باشید

ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های غلبه بر استرس است. مواد شیمیایی که هنگام ورزش و تحرک ترشح شده و وارد خون می شوند به احساس آرامش کمک زیادی میکنند. ورزش‌های هوازی ضربان قلب را بالا میبرند و ثابت شده که از فعالیت‌های آرامش‌بخش دیگر مؤثرتر هستند. به هرحال هر تحرکی که ازآن لذت میبرید می تواند مفید باشد. حتی میتوانید طناب بزنید یا با حلقه‌ی هولا هوپ تمرین کنید.

 

۸٫ کمتر کافئین مصرف کنید

وقتی سرتان شلوغ است و احساس میکنید نیاز دارید تا متمرکزتر و هوشیارتر باشید ممکن است وسوسه شوید که سراغ کافئین بروید اما کافئین زیاد میتواند شما را عصبی کند ودر نهایت روزبعد مضطرب‌تر شوید. بجای قهوه میتوانید دمنوش‌های آرامش‌بخش بنوشید مانند دمنوش بابونه

 

اگر استرس زیادی را تحمل می کنید ، اگر نمیدانید چاره چیست بشما توصیه می کنیم که با یادداشت کردن، اضطراب خودرا کاهش دهید.روانشناسان میگویند اگر نگرانی‌های خودرا روی کاغذ بیاورید و آن ها را بنویسید، می توانید بر اضطراب خود غلبه کنید.

 

این روانشناسان دریک مطالعه گسترده تایید کردند که نوشتن اضطراب‌ها و نگرانی‌ها قبل از قرار گرفتن دریک موقعیت تنش زا و استرس آور مثل شرکت در آزمون یا ارائه سخنرانی میتواند تا حد زیادی از استرس شما بکاهد ودر عین حال امکان موفقیت و بازده شما را افزایش دهد.

 

روانشناسان معتقدند: نوشتن بشما امکان میدهد که ذهن خودرا پاکسازی کرده و بتوانید بهتر روی کاری که در دست انجام دارید، تمرکز کنید.این تکنیک به اندازه‌ای نیرومند است که اگر دانشجویان پیش از نشستن سر جلسه امتحان آن رابه کارگیرند، بازده انها افزایش یافته و نمرات تحصیلی که کسب می‌کنند ۲۰ درصد بیشتر می شود.

 

پروفسور سیان بیلوک، استاد دانشگاه شیکاگو دراین باره تاکید کرد: مردم اغلب در آستانه یک وضعیت استرس زا دچار نگرانی‌ها و پیامد های آن می شوند. این نگرانی‌ها روی منابعی که باید در حین انجام کار از آن ها استفاده کنیم تاثیر می گذراند و با مداخله عملکرد ما را کاهش میدهند اما اگر از روش حلقه کاغذ استفاده کنیم نگرانی‌هایمان روی کاغذ جاری می شود و ذهنمان پاک خواهد شد این ذهن اکنون آماده تمرکز کردن است.

 

اضطراب عبارت از یک احساس ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشا ناشناخته است که به فرد دست می دهد و پیامد های آن شامل عدم خاطرجمعی، درماندگی و برآشفتگی فیزیولوژیکی است. هم چنین وقوع مجدد اتفاقاتی که قبلا باعث بروز استرس و آسیب به فرد شده‌اند، میتواند عامل ایجاد اضطراب باشد.

 

اغلب افراد در دوران حیات خود دچار اضطراب میشوند اما اضطراب مزمن، شدید و دائمی می تواند مشکل ساز و بیمار گونه باشد. بنابر این گزارش، بروز اضطراب در زنان، ‌افراد کم درآمد و افراد سال خورده و میانسال بیشتر است.

 

روانپزشکان توصیه می کنند که برای جلوگیری از حملات اضطرابی از خوردن کافئین مثل قهوه، چای، کولاها ‌و شکلات خودداری کنید چون کافئین شما را دریک حالت تحریک پذیر قرار می دهد.از کشیدن سیگار خودداری کنید چون نیکوتین موجب تشدید تحریک پذیری فیزیکی و فیزیولوژیکی میشود و با تشدید انقباض عروقی، فعالیت و کارکرد قلب را افزایش می دهد.

 

انجام تمرینات ورزشی روزانه نیز در جلوگیری از اضطراب بسیار موثر است بطوری که حتی یک پیاده‌ روی کوتاه در اطرف آپارتمان می تواند شما را آرام نگه دارد. به علاوه درمانهای شناختی رفتاری تا حد زیادی در کنترل اضطراب و حمله‌ های ترس موثر هستند.

 

درمان استرس و اضطراب |بهترین نکات برای مقابله با استرس

 

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز